Hvert år afholder vi klubmesterskab i dressur og spring. Mesterskaberne bliver afholdt til vores stævne i september, og afholdes enten som D- eller E- stævne. Der skal være minimum 4 tilmeldte ekvipager for at klassen gennemføres. Som udgangspunkt afholdes mesterskaberne på hver sin dag, men hvis vi ikke bliver tildelt D-stævne på det tidspunkt af året, kan vi afholde begge discipliner på samme dag til E-stævne.

Der vil være mulighed for at starte en opvarmningsklasse umiddelbart inden mesterskabsklassen. For at være startberettet til at starte selve mesterskabsklassen skal følgende være opfyldt:

•  Man skal være medlem af Rideklub Vestsjælland og kun have startet stævner for denne klub gennem året
  •  Kontingent skal være betalt senest 1. april i det år hvor man ønsker at ride mesterskabet
  •  Man skal som ekvipage have startet 5 gange (klasser) for klubben i indeværende år
  • Man skal minimum ride det program/den højde man højest har startet indenfor en periode af de 2 tidligere hele kalenderår samt indeværende år
  • OUT skal endvidere overholdes

Der må startes flere heste i opvarmningsklasserne, men kun 1 hest i selve mesterskabet. Der må gerne startes på samme hest i flere discipliner.

Mesterskabet i dressur afvikles som procentklasse, hvor højest opnået procent vinder. Mesterskabet i spring afvikles i en forudbestemt metode der fremgår af propositionerne, på valgfri højde i overensstemmelse med ovenstående regler. Ved minimum 4 ponyryttere i den enkelte disciplin, vil mesterskaberne blive delt i pony og hest. Ellers rides mesterskaberne som samlet klasse.

KLUBMESTERSKAB DRESSUR

Klubmester i dressur for ponyer 2021